Κλείσιμο μενού
  • Ροή Ειδήσεων
  • Απόψεις
  • Γεωστρατηγική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Τεχνολογία
Σάββατο, 13 Ιουνίου 2026
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest Tumblr YouTube
Sahiel.gr – Ειδήσεις, Αναλύσεις και Γεωστρατηγική Ενημέρωση
  • Ροή Ειδήσεων
  • Απόψεις
  • Γεωστρατηγική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Τεχνολογία
Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest Tumblr YouTube
Sahiel.gr – Ειδήσεις, Αναλύσεις και Γεωστρατηγική Ενημέρωση
Αρχική»Υγεία»Τηγανητά: Πόσο αυξάνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού και εμφράγματος
Υγεία

Τηγανητά: Πόσο αυξάνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού και εμφράγματος

19/01/2021

Οι άνθρωποι που τρώνε πολλά τηγανητά φαγητά (πατάτες, ψάρια, σνακ κ.α.), αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο για σοβαρό καρδιαγγειακό επεισόδιο, όπως έμφραγμα ή εγκεφαλικό, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρα Φουλάν Χου του Κέντρου Επιστημών Υγείας του κινεζικού Πανεπιστημίου της Σεντσέν, ανέλυσαν στοιχεία από 17 έρευνες έως το 2020, οι οποίες αφορούσαν συνολικά σχεδόν 563.500 ανθρώπους, στους οποίους είχαν παρουσιασθεί 36.726 εμφράγματα ή εγκεφαλικά, καθώς και από μια δεύτερη ομάδα έξι μελετών που αφορούσαν συνολικά 755.000 άτομα και σχεδόν 86.000 θανάτους σε βάθος δεκαετίας, εστιάζοντας στη σχέση ανάμεσα στα τηγανητά και στους καρδιαγγειακούς θανάτους.

Διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με όσους τρώνε τα λιγότερα τηγανητά μέσα στην εβδομάδα, όσοι τρώνε τα περισσότερα, έχουν κατά μέσο όρο 28% μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού καρδιαγγειακού περιστατικού (εμφράγματος ή εγκεφαλικού), 22% μεγαλύτερο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και 37% για καρδιακή ανεπάρκεια. Ο κίνδυνος για έμφραγμα/εγκεφαλικό, στεφανιαία νόσο και καρδιακή ανεπάρκεια αυξάνεται κατά 3%, 2% και 12% αντίστοιχα για κάθε έξτρα 114 γραμμάρια τηγανητού φαγητού την εβδομάδα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα τηγανητά περιέχουν λιπαρά και γεννούν επιβλαβή «τρανς» λιπαρά οξέα από το τηγάνισμα με υδρογονωμένα φυτικά έλαια.

Επίσης το τηγάνισμα αυξάνει την παραγωγή χημικών υποπροϊόντων που εμπλέκονται στις διαδικασίες φλεγμονής στο σώμα.

Τέλος, ορισμένα φαγητά, όπως το τηγανητό κοτόπουλο και οι τηγανητές πατάτες, συνήθως επιβαρύνουν επιπρόσθετα την υγεία λόγω του αλατιού τους.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο καρδιολογικό περιοδικό Heart.

Πηγή: onmed.gr (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

S
SAHIEL.GR

Follow Sahiel on Google News

Μείνε ενημερωμένος με τις τελευταίες ειδήσεις, αναλύσεις και γεωπολιτικές εξελίξεις.

Follow on Google News ↗
S
SAHIEL.GR

Follow Sahiel on Google News

Μείνε ενημερωμένος με τις τελευταίες ειδήσεις, αναλύσεις και γεωπολιτικές εξελίξεις.

Follow on Google News ↗
S
SAHIEL.GR

Follow Sahiel on Google News

Μείνε ενημερωμένος με τις τελευταίες ειδήσεις, αναλύσεις και γεωπολιτικές εξελίξεις.

Follow on Google News ↗
εγκεφαλικού εμφράγματος επιστημονική έρευνα
Ακολουθήστε στο Instagram Ακολουθήστε στο YouTube
Share. Facebook Twitter Pinterest Tumblr
Sahiel Newsroom
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Pinterest
  • Instagram
  • Tumblr

Το Sahiel.gr είναι ανεξάρτητη ψηφιακή πύλη ενημέρωσης και ανάλυσης με έμφαση στη γεωπολιτική, τη διεθνή ασφάλεια, τα εθνικά ζητήματα και τις διεθνείς εξελίξεις που επηρεάζουν την Ελλάδα και τον ευρύτερο ελληνισμό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ →

Κόσμος

Συναγερμός στην Ιταλία για πιθανό κρούσμα Έμπολα: Ασθενής σε απομόνωση μετά από ταξίδι στο Κονγκό

01/06/2026
Υγεία

Επανάσταση στην επεμβατική καρδιολογία με τις διαδερμικές επεμβάσεις βαλβίδων

13/05/2026
Κόσμος

Ιός hantavirus σε κρουαζιερόπλοιο στον Ατλαντικό: Τρεις νεκροί και διεθνής συναγερμός

04/05/2026
Υγεία

Φυματίωση: Επιστρέφει ως η πιο θανατηφόρα λοιμώδης νόσος παγκοσμίως – Σήμα κινδύνου από τους ειδικούς

27/03/2026
Υγεία

Ιός Nipah στην Ινδία: Συναγερμός στη Δυτική Βεγγάλη μετά από πέντε κρούσματα κοντά στην Καλκούτα

26/01/2026
Υγεία

Αυξημένες αναπνευστικές λοιμώξεις στα παιδιά: Κυριαρχεί η γρίπη Α (Η3Ν2) – Τι προειδοποιούν οι παιδίατροι

26/12/2025
Υγεία

Υπεργρίπη στη Βρετανία: Απειλείται η Ευρώπη με νέο υγειονομικό κύμα

09/12/2025
Υγεία

Ασφυκτική Πίεση στα Νοσοκομεία της Κίνας από την Έξαρση H3-N2

06/12/2025
Υγεία

Το μυστικό της μακροζωίας: Όχι τι τρως, αλλά τι αποφεύγεις

02/11/2025
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
  • Γαλλία–Κύπρος: Η συμφωνία που προκάλεσε οργή στην Άγκυρα – «Θα δώσουμε την σκληρότερη δυνατή απάντηση», προειδοποιεί η Τουρκία
  • Γιατί πήγε ο Σι στην Πιονγκγιάνγκ; Οι φόβοι της Κίνας για έναν «ενθαρρυμένο» Κιμ Γιονγκ Ουν που θέλει να αναμετρηθεί με τις ΗΠΑ
  • ΗΠΑ–Ιράν: Νύχτα φωτιάς στον Περσικό – Νέα αμερικανικά πλήγματα, ιρανική απάντηση και φόβοι για γενικευμένη ανάφλεξη
  • Ανάλυση Andrew Korybko: Ο Αρχηγός της FSB προειδοποιεί ότι το «Άγιο Δισκοπότηρο του Υβριδικού Πολέμου» της Δύσης αναπτύσσεται στην ΚΑΚ
  • Παντουρκισμός: Γιατί η Ρωσία τον θεωρεί γεωπολιτική απειλή και ποιες μεγάλες δυνάμεις ανησυχούν
  • Στρατονίκεια: Πώς η τουρκική αφήγηση επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την ιστορία μιας ελληνιστικής πόλης
  • Το Μπέλφαστ φλέγεται: Βίαιες ταραχές μετά από επίθεση με μαχαίρι – Σπίτια, οχήματα και δρόμοι στις φλόγες
Sahiel.gr – Ειδήσεις, Αναλύσεις και Γεωστρατηγική Ενημέρωση
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Cookie Policy
  • Πολιτική Απορρήτου

© 2013 - 2026: Sahiel.gr . Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Η συνεργασία με το Sahiel.gr είναι εθελοντική και νοείται ως μη αμειβόμενη... Τα δημοσιευμένα άρθρα διατίθενται ελεύθερα, με την υποχρέωση αναφοράς του συγγραφέα και της πηγής: Sahiel.gr ... Οι φωτογραφίες προέρχονται, σε μεγάλο βαθμό, από το Διαδίκτυο και αξιολογούνται ως υλικό δημόσιου τομέα. Σε περίπτωση που οι δημιουργοί ή τα απεικονιζόμενα πρόσωπα αντιτίθενται στη χρήση τους, το συντακτικό προσωπικό αναλαμβάνει την άμεση απομάκρυνσή τους κατόπιν σχετικού αιτήματος στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email: info@sahiel.gr].

Πληκτρολογήστε τα παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση... Η πατήστε Esc για ακύρωση.